Blogger Widgets

Wednesday 5 September 2012

Pembacaan Bergred


KERUSI

Ini kerusi.
Ini kerusi Salina.
Kerusi Salina kerusi kayu.
Salina selalu sapu kerusi guna baju.
Jari kaki Salina cedera kena bucu kerusi.





KEPALA

Ini kepala.
Ini kepala Rahimi.
Rahimi sepupu saya.
Rahimi dari negeri Melaka.
Rahimi selalu beli kemeja baru.
Rahimi beri kemeja kepada saya.





BUKU CERITA
 
Ini buku.
Ini buku cerita.
Saya suka baca buku cerita.
Saya selalu baca buku cerita.
Saya ketawa bila baca cerita lucu.
Hari Selasa lalu bapa beli buku cerita baru.
Bapa beri buku cerita baru itu kepada saya.





PETANI

Ini petani.

Petani ini lelaki.
Petani ini ada topi di kepala.
Petani ada petola dan pegaga.
Petani juga ada tomato dan delima.
Petani juga ada kelapa, kelisa dan kerapu.

No comments:

Post a Comment